Start det nye trenings året på best mulig måte!

Godt nyttår!

Et nytt år og nye mål settes. Treningssentrene fylles opp i januar og halveres i løpet av kort tid. Hvorfor er det slik at alle har et «behov» for å komme i gang på nyåret og har først da bestemmer seg for å gjøre noe?

Jeg mener De fleste av oss ikke vet helt hva vi vil eller hvordan vi skal begynne, men føler et visst press til å begynne med noe, være mer produktiv eller ha noe å bevise.

Mange begynner men slutter like etter på grunn av uvitenhet, naivitet og mangel på tålmodighet. Folk overvurderer hva som kan skje på et år men undervurderer hva som kan skje på 10 år. Definisjonen på trening er bevegelse, og jeg har tro på at det finnes en type bevegelse for alle og en form for trening DU kan trives med ogha progresjon! Det finnes visse grunnlinjer for trening, men det finnes ingen fasit på hva som er det beste for deg!

Skal du lykkes over lengre tid må du forstå at trening skal være en livsstil og ikke en ”quick fix” over natten. Trives du ikke med hva du holder på med, vil du over tid miste interesse og droppe av. Det finnes ikke noe magisk treningsprogram eller kostholdsprogram. Vi er alle forskjellige og alt må skreddersys etter deg og dine behov!

Som en personlig trener vil jeg jobbe like mye med det psykiske som det fysiske for å bygge opp mer verdi og dybde i din treningshverdag som du selv kan trives med. Før man kan gjøre store endringer i livet må først eget selvbilde og perspektiv endres!

Her er 3 kjappe tips på hvordan du lettere kan få en kickstart på det nye året;

1. Hva ønsker du å oppnå?
De fleste ønsker å komme i «bedre form» men hva er bedre form for deg? Det kan være å løfte noen kilo tyngre, klare å løpe noen kilometer lengre, løfte opp noe fra bakken, ned i vekt osv… Klarer du å målrette litt mer spesifikt hva du vil oppnå og kartlegge behov og mål vil du få litt mer klarhet og forståelse på hva som må til.

2. Planlegg.
Etter at du vet litt mer spesifikt rundt hva du vil trene og hvilke mål du vil oppnå må du sette sammen en plan på hvordan du skal oppnå dette. Har du ikke kompetansen til det selv vil jeg anbefale å få faglig hjelp. Med en målrettet og konkret plan vil du lettere nå dine mål og få en mye bedre progresjon på treningen din. Progresjon er alltid den største motivasjonen for å fortsette.

3. Disiplin og tålmodighet.
Dette er alfa omega, og livets regel på generelt alt. UANSETT hva du skal igang med krever det disiplin og tålmodighet uavhengig av dine mål. Sammenligne det selv med gårsdagens deg, og jobb hardt mot dine mål. Følg din egen progresjon og ikke bli frustrert over «treg» fremgang. ting tar tid, men når du først får lagt grunnmuren og ser hva du virkelig kan oppnå er det ingen vei tilbake!

Håper virkelig du får en god start på året og husk at tålmodighet og troa på egen plan er grunnleggende for å åpne dine mål, uansett hva dine mål for året er!

Klar for å komme i gang?

Vi tilpasser oss din hverdag slik at du lettere kan nå dine mål uten å ofre for mye på veien!

Startpakken

Vi starter med en individuell samtale for å kartlegge dine behov og legge grunnlaget for å skreddersy trening og kostholdsplan.Om det skulle være på treningssenter, hjemmetrening, eller “on the go” vil vi sammen lage en målrettet plan som skal passe inn i din hverdag. Her vil du også få en solid oppfølging slik at du når dine mål på best mulig måte.

Kom i gang

Treningsprogram

Er du lei av det samme gamle treningsprogrammet?
Trenger du litt ny inspirasjon?

Da kan et enkelt, ferdiglaget treningsprogram være noe for deg. Her finner du programmer som våre trenere benytter seg av.

Kom i gang

One thought on “Start det nye trenings året på best mulig måte!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.