Hvordan holde motivasjon oppe på dager man vil legge seg ned?

Når det kommer til treningsmotivasjonen til folk vil den alltid variere fra uke til uke. Det finnes så mange faktorer som spiller inn på det daglige, som f eks lite søvn, mye jobb, noe på privaten eller annet. Noen dager må vi løsrives fra treningssenteret mens andre dager koster det alt for å komme i gang. Men hvordan kan vi holde samme motivasjon dag inn dag ut? 
De vanligste feilene vi gjør på trening er å forvente for mye for fort, trene noe vi ikke i det hele tatt synes er gøy eller trening uten mening. 

Her er noen tips som personlig funker for meg:

  1. Lag noen delmål. Istedenfor å ha et mål som realistisk tar over 1 år, kan det virke som vi aldri har noe progresjon. Lag deg delmål, knus dem og lag nye.
  2. Vær snill med deg selv. Gi deg selv skryt og husk på hvor du startet! Vi er bare mennesker og vi vil alltid ha «off days» men minn deg selv på hvor langt du har kommet fra du begynte.
  3. Ha en solid plan på treningen. Om du ikke sitter på kompetansen selv, få hjelp av personlig trener til å lage en plan for å oppnå målene du selv ønsker å nå, istedenfor å «sløse» timer på senter med noe du egentlig ikke trives med.
  4. Hva er alternativet ditt? Dette er min største motivasjon. «Jeg orker ikke, vil ikke eller har gidd til å trene idag» hva er alternativet ditt? Å ikke fullføre det du selv har startet? Det å sitte hjemme er ofte tyngre enn å ikke bare gå på trening!
  5. Vær realistisk med målene dine. Dette er den største feilen gjør. Vi tror vi skal klare å oppnå resultatene på rekordtid. Forandring tar tid, og det handler om å nyte prosessen.
  6. Ikke sammenligne seg med andre. «Its a losers game» dette var min største svakhet før. Jeg kunne føle meg i toppform og som en konge, helt til jeg sjekket Instagram. Husk at du konkurrerer mot deg selv, uansett å klisjéfylt det høres ut er det viktig å minne seg selv på!

Hva er din største motivasjon for å trene?

Klar for å komme i gang?

Vi tilpasser oss din hverdag slik at du lettere kan nå dine mål uten å ofre for mye på veien!

Startpakken

Vi starter med en individuell samtale for å kartlegge dine behov og legge grunnlaget for å skreddersy trening og kostholdsplan.Om det skulle være på treningssenter, hjemmetrening, eller “on the go” vil vi sammen lage en målrettet plan som skal passe inn i din hverdag. Her vil du også få en solid oppfølging slik at du når dine mål på best mulig måte.

Kom i gang

Treningsprogram

Er du lei av det samme gamle treningsprogrammet?
Trenger du litt ny inspirasjon?


Da kan et enkelt, ferdiglaget treningsprogram være noe for deg. Her finner du programmer som våre trenere benytter seg av.

Kom i gang

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.