IGOR PESIC

Litt om Igor 

La meg introdusere meg selv, mitt navn er Igor Pesic. Om du ikke kjenner meg fra før, så ville du visst at de 9 siste årene av livet mitt, har mer eller mindre har blitt tilbragt på treningssentre rundt i Norge. På den tiden så har jeg nerdet og brukt minst 20 timer i uken(ekskludert de 20 timene i uken jeg har brukt på å selve gymmet) på å lese meg opp på hvordan den menneskelige kroppen funker, hvordan kosthold påvirker resultatene i gymmet og hvordan vi mentalt blir påvirket av en sunn livsstil.

I og med at jeg var så nerd på dette området så fikk jeg fort resultater. Resultater venner, familie, kjente og ukjente ble imponert over. Det tok ikke lang tid før jeg var han fyren i min sosiale krets alle spurte om råd når det kom til å bli sterkere, hvordan fylle ut t-skjorten ekstra godt, hvordan få sixpacken klar til sommeren, hvordan få store biceps, hvordan klare å komme seg på gymmet.

2012 – 2018 

På denne ferden min så lærte jeg meg også om hva som funker, og hva som ikke gjør. Jeg har lært at man ikke trenger å følge de ekstreme treningsplanene til deltakerne fra Mr.Olympia som ofte har litt andre forutsetninger enn oss naturlige utøvere. Jeg har også lært at når avisene skriver om en ny treningsform som høres for god ut til å være sann, så er de ofte akkurat er det.

Med noen enkle justeringer og riktig kunnskap, så kan alle oppnå målene sine på treningssenteret, enten om målet er å få den kroppen du alltid har ønsket deg eller om målet er å skape en sunn kropp som gjør at du føler deg lettere og generelt bedre. 

Før vi går videre vil jeg bare fortelle deg litt kjapt rundt filosofien til hvordan jeg trener i dag og har gjort de siste 5-6 årene.

1 – Baseløft: Som en naturlig mosjonist/utøver så har det vært ESSENSIELT for meg å ha størst fokus på fremgang i baseløftene. Baseløftene markløft, knebøy og benkpress. Mange lærde ville også inkludert øvelser som skulderpress, roing med stang, pullups og flere som baseløft også. Disse øvelsene er også blant de som har høyest viktighet i mitt program. Når man har lyst å bli sterkere og få mer muskelmasse som naturlig utøver, så må man utfordre seg på disse øvelsene og bli sterkere i dem. De stimulerer til testosteron på en naturlig måte og gir deg basen, styrken og størrelsen til resten av det du gjør på gymmet.

2 – Mixe det opp. Slik du kommer til å se i programmene mine så er det ikke veldig stor forskjell i øvelsene som utføres. Dette fordi jeg mener at de utvalgte øvelsene er de som gir deg den beste veien til ditt ønskede resultat. Det vi derimot varierer er måten man utfører øvelsene på. Jeg liker å bytte på grep, jeg liker å bytte på antall repetisjoner og sets når jeg blir litt lei, jeg varierer også på hvor fort jeg utfører øvelsene på, noen ganger fokuserer jeg på å gjøre øvelsen mest mulig atletisk og legger vekt på å gjøre øvelsen fortest mulig. Andre ganger tar jeg øvelsene og bevegelsene i slow-motion for å kjenne det rive i muskulaturen eller for å fokusere på å gjøre øvelsen 100% riktig teknisk.

Grunnet stor etterspørsel tilbyr jeg nå 2 ferdige treningsprogram som er designet rundt min treningserfaring. Et program som sørger for at du bygger muskelmasse og øker styrken din, og et program som sørger for at du beholder mest mulig styrke og muskelmasse når du skal ned i fettprosent.

Ayanlee Gobdoon

Igor er en av mine kamerater som har best kompetanse på trening. I høst satt han opp et treningsprogram for meg og jeg begynte å øke raskt i styrke og muskelmasse når jeg fulgte det.

Samtidig fikk jeg noen enkle kostholdstips som har gjort at jeg har hatt bra energinivå på trening og ellers i hverdagen.

Igor gjorde det som tidligere virket komplisert veldig enkelt og tilpasset både treningsmengde og mat inn i min hektiske timeplan. Tusen takk for god hjelp Igor!